Bardiensten
Vanaf 2016 hebben we een compleet nieuwe indeling voor de bardiensten. Als team, dit geldt voor zowel competitieteams als lesteams krijg je nu de verantwoordelijkheid en niet maar als individu. Dit betekent dat je per team verantwoordelijk bent om een bardienst blok in te vullen.
Voor op trainingsdagen
Per trainingsavond wordt een trainingsgroep verantwoordelijk geacht een bardienst te regelen. De barcommissie deelt per trainer per groep per periode, winter en zomer, alle groepen in. Dat betekent, met de gegevens die we nu hebben, dat een trainingsgroep +/- 3 keer per zomer-/wintertraining een bardienst behoeft te draaien, dus 1,5 keer per persoon. Een trainingsgroep wordt ingedeeld en de deelnemers moeten zelf de invulling daaraan geven.
Dus ook keuze of iemand het alleen doet of met z’n tweeën of gezellig met het hele team…;) We zijn ons er van bewust dat er dan tijdens deze les geen bardienst is op een trainingsavond, maar dat is te overzien lijkt ons. Komt jouw groep in een seizoen maar 1x in het barschema voor, dan zijn de trainingsavonden ingevuld en kan het zijn dat jouw trainersgroep nog eens ingedeeld wordt op één van de eigen toernooien.
Voor op competitiedagen
Per bardienstblok op een competitiedag wordt een competitieteam verantwoordelijk geacht die bardienst in te vullen met minimaal 2 personen. Daarbij geven wij voor de zaterdag wel aan dat 3 a 4 personen per bardienst blok gewenst is.
De zaterdag teams draaien de vrijdag en/of zondag en de vrijdag en zondag teams dus de zaterdag een bardienst.
Een competitieteam wordt ingedeeld en de deelnemers moeten zelf de invulling daaraan geven.
Dus ook keuze of je het alleen doet of met zijn tweeën (vrijdag/zondag) of met z’n drieën of vieren (zaterdag) of gezellig met het hele team…;)
Met de gegevens die we nu hebben zal dat betekenen dat teams spelend op de vrijdag en zondag 1 a 2x een bardienst draaien op de zaterdag, dat betekent dus in de praktijk 1 a 2x p.p., ligt aan het aantal spelers in een team. De zaterdagteams draaien ook 1 a 2 keer een bardienst op de vrijdag en/of zondag.
Teams welke niet 2x zijn ingedeeld kunnen dan nog eens opgeroepen worden om een bardienst te draaien tijdens één van de eigen toernooien. Communicatie hierover via de aanvoerders bij ophalen competitiegegevens en plaatsing van het bardienst schema website en achter de bar en op de website komt het barschema ter naslag.
In de lijst staat aangegeven wanneer jullie de bardienst moeten verzorgen. Wanneer jullie deze bardienst niet kunnen invullen, is het de bedoeling dat jullie zelf voor vervanging zorgen.
Bardiensten zouden er voor kunnen zorgen dat onderstaande na elke bardienst in ieder geval is verzorgd:
- Bar, lekbladen,tafels en keuken schoon achter te laten.
- Lege flessen te sorteren en achter in de berging bij het lege goed te zetten.
- Aanvullen van de verschillende koelkasten.
- Legen van de vuilnisbakken in en rond om de kantine.
- Eventueel glazen een keer in de vaatwasser doen en terug plaatsen op de bar.
- Weggooien van gebruikte viltjes en legen van gebruikte asbakken (buiten)
Download de bardienst instructies
Wij streven er naar om er met zijn allen weer een geweldig jaar van te maken. Laat ons en overige leden niet in de steek en neem je verantwoording als lid van onze verenging TC ’t Weusthag.
Mochten er n.a.v. dit schrijven vragen en/of opmerkingen zijn dan horen wij deze graag. Reacties kunnen gestuurd worden naar bar@tcweusthag.nl. Alvast bedankt voor ieders medewerking.
Rookverbod
Wellicht ten overvloede, maar toch nog een keer de mededeling: ROKEN IN DE KANTINE IS EN BLIJFT VERBODEN! Er mogen dan ook geen gebruikte asbakken in de kantine worden gevonden.